Sejarah Baby Car Seat Ramai Yang Tidak Tahu

Zaman sekarang penggunaan baby car seat sudah menjadi satu peraturan untuk pengguna jalan raya yang membawa bayi sehingga kanak-kanak 12 tahun kebawah. 

Saya yakin dan percaya pada masa akan datang kerajaan akan mewajibkan mandatori untuk semua pengguna kereta menggunakan car seat ketika membawa bayi atau kanak-kanak 12 tahun kebawah.

Sebab itu, jika anda perasan, sekarang kerajaan ada bagi bantuan untuk car seat, untuk meringankan beban pengguna disebab harga car seat ciri-ciri keselamatan tertinggi serta keselesaan untuk anak duduk dalam car seat sangat mahal.

Sejarah Car Seat dari pra-1930 & 40-an

Sejarah Car Seat dari pra-1930 & 40-an

Pengeluaran Baby Car Seat berskala besar bermula pada awal 1930-an. Tujuan tempat duduk kereta bukanlah untuk memastikan keselamatan kanak-kanak. Ia semata-mata untuk membuat kanak-kanak itu ke ketinggian di mana mereka boleh melihat.

Sejarah pertama tujuan buat car seat

Pada tahun 1962, dua orang yang berbeza telah mereka ciri model yang mengambil kesempatan penggunaan tali pinggang keledar.

Tahun 60-an menandakan permulaan mengambil serius keselamatan tempat duduk kereta. Leonard Rivkin mencipta tempat duduk yang menampilkan bingkai logam yang dikelilingi dengan strap, manakala reka bentuk warga Britain Jean Ames ialah tempat duduk menghadap belakang dengan tali berbentuk Y.

Rekaan Pertama Oleh Ford dan General Motor Untuk Dipasarkan


Rekaan Komersial Baby Car Seat Pertama

Menjelang 1968 pengeluar kereta Ford mencipta Tot-Guard dan General Motors mencipta Love Seat untuk kanak-kanak mula dipasarkan kepada golongan bangsawan.

Tahun 70-an Peraturan Baru Mula Diperkenalkan


Peraturan penggunaan car seat mula dikuat kuasa

Bermula tahun 70-an barulah peraturan mula dilaksanakan. Piawaian pertama telah ditetapkan pada tahun 1971 oleh National Highway Traffic Safety Administration, yang memerlukan semua tempat duduk dipegang dengan tali pinggang keselamatan dan menyertakan abah-abah untuk menahan kanak-kanak itu ke tempat duduk — namun, ujian kemalangan tidak diperlukan.

Peraturan Keselamatan "Crash Testing" Diperkenalkan

Crash testing kemalangan baby car seat diperkenalkan

Crash Testing (1980-an) & Car Seat Laws (1985-an). Dengan ujian kemalangan yang diperlukan oleh persekutuan, undang-undang tempat duduk kereta seluruh negeri dikuatkuasakan! 

Menjelang 1985, semua negeri mempunyai undang-undang yang memerlukan kanak-kanak yang menaiki kereta dengan car seat.

Ciri-Ciri Keselamatan Dipertingkatkan

Ciri Keselamatan Car Seat Ditambah Baik

Pada tahun 1995 sistem LATCH telah diperkenalkan. (Sauh dan Penambat Bawah untuk Kanak-kanak) Ini adalah sauh yang lebih rendah dan mata penambat atas yang meningkatkan kestabilan tempat duduk jika kereta mengalami kemalangan.

Ciri Keselamatan & Keselesaan Paling Terbaik

Ciri Keselamatan dan keselesaan pada baby car seat ditambah baik

Ciri keselamatan dan keselesaan yang ada pada car seat sekarang adalah dari rekaan tahun 2000, cuma ditambah baik lagi dari segi keselamatan, keselesaan dan penggunaan pada kereta lebih moden.

Keselamatan tempat duduk kereta bayi pada tahun 2000 adalah yang paling baik. Semua tempat duduk kereta bayi yang terdapat di seluruh dunia kini mematuhi ujian yang ketat dan proses jaminan kualiti.

Anda dah ada car seat? Kalau belum boleh lihat detail berkenaan Movon MoveMate Baby Car Seat rekaan paling terkini 2023.

Postingan Terkait

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Formulir Kontak

Nama

E-mel *

Mesej *