Smart Lock Malaysia by Movon - Review

Jika anda mencari smart lock malaysia, Movon Lockin smart lock merupakan satu-satunya syarikat daripada Malaysia yang menawarkan pembelian secara ansuran, menawarkan insuran kerugian jika dimasuki pencuri, dan menawarkan pemasangan secara percuma serta waranti sehingga 5 tahun. Smart Lock Malaysia daripada Movon Lockin inilah jalan penyelesaian yang bagus untuk anda yang ingin meningkatkan keselamatan rumah dan merasai teknologi ke arah rumah pintar (smart home).

smart lock malaysia


Smart Lock Malaysia by Movon Lockin menyediakan cara yang inovatif untuk mengunci dan membuka kunci pintu, tanpa perlu menggunakan kunci tradisional. Salah satu kunci pintar terkini dan paling inovatif dalam pasaran di Malaysia.

Bukan itu sahaja, jika anda teruskan membaca blog post ini, anda akan mengetahui kelebihan, ciri-ciri cangih dan menarik yang ada pada Movon Lockin smart lock ini.


Pengenalan Smart Lock Malaysia By Movon Lockin

Movon Lockin ialah jenama terkemuka dalam industri smart lock (kunci pintar), dan produk mereka terkenal dengan kebolehpercayaan dan kemudahannya. Salah satu ciri Movon Lockin Smart Lock yang paling menarik di Malaysia ialah ia boleh dibayar secara ansuran, menjadikannya mampu milik untuk semua orang.

Ini adalah kelebihan yang hebat, kerana kunci pintar sering dilihat sebagai produk mewah yang hanya mampu dimiliki oleh orang kaya. Lepas ni B40 pun dah boleh beli smart lock (kunci pintar) ini dengan bayaran ansuran serendah RM49 sahaja sebulan.


1. Akses rumah tanpa kunci dan selamat.

Smart Lock Malaysia oleh Movon Lockin menawarkan penyelesaian revolusioner untuk kawalan akses rumah dengan kunci pintar tanpa kunci. Dengan teknologi canggih ini, anda kini boleh mempunyai kawalan sepenuhnya ke atas keselamatan rumah anda, memberikan akses kepada individu yang anda percayai sahaja.

smart lock Malaysia tak perlu guna kunci

Proses pemasangan adalah sangat mudah dan dipasang oleh pakar daripada Movon Lockin sendiri, dan sistem boleh dikawal dengan mudah melalui telefon pintar anda. Lebih-lebih lagi, anda boleh menikmati kemudahan membayar sistem kunci pintar anda melalui pelan ansuran, membolehkan anda menikmati faedah teknologi canggih ini tanpa perlu berbelanja lebih.

Teknologi canggih ini memberikan satu nilai tambah di dalam kehidupan, untuk memudahkan urusan anda dengan lebih baik lebih-lebih lagi yang sibuk bekerja siang dan malam dan tiada masa untuk memegang kunci rumah yang banyak.

Sebagai contoh, tiada lagi masalah tertinggal kunci rumah dekat pejabat, anak hilangkan kunci rumah atau kunci rumah dicuri orang lain. Memiliki smart lock, rumah lebih selamat berbanding kunci biasa.


2. Pelbagai cara untuk membuka kunci.

Salah satu ciri utama Smart Lock Malaysia oleh Movon Lockin ialah pelbagai cara untuk membuka kunci. Peranti inovatif ini menawarkan pengguna keupayaan untuk membuka kunci pintu mereka menggunakan beberapa kaedah berbeza, termasuk pengecaman wajah, cap jari, password, mobile app, NFC card, Physical key dan password sementara.

7 Cara Membuka Smart lock

Semua ciri-ciri canggih dan pintar diatas ada dalam Movon Lockin Smart Lock dan mempunyai 7 cara buka kunci kesemuanya. Setiap ciri buka kunci ini memiliki kelebihannya tersendiri yang tidak ada pada smart lock lain.


7 Ciri-Ciri dan fungsi smart lock Malaysia by Movon Lockin:-

Face Unlocking Mode

Sesuai jika anda baru balik dari shopping mall tangan anda dipenuhi barang, atau sedang mendukung anak kecil, guna muka sahaja pintu terus buka tanpa perlu tekan tombol pintu.


Fingerprint Unlocking Mode

Buka pintu menggunakan cap jari. Antara ciri buka pintu paling selamat, kerana setiap cap jari memiliki keunikan tersendiri setiap orang. Hanya letak jari dekat smart lock (kunci pintar) beberapa saat pintu automatik terbuka. Boleh masukkan sehingga 50 jari.


Password Unlocking Mode

Boleh juga buka smart lock dengan menggunakan password sahaja. Fungsi ini jarang digunakan kerana kebanyakan orang lebih suka menggunakan fingerprint atau face unlocking mode. Boleh masukkan sehingga 50 password


Mobile App Unlocking Mode

Boleh buka pintu dengan aplikasi smart phone sahaja. Ciri ini kerap digunakan untuk membuat tetapan dalam smart lock anda, sebagai contoh buat tetapan finger print, password sementara atau nak buka pintu dekat saudara mara, sahabat datang tapi anda sedang sibuk masak, tak perlu pergi dekat pintu untuk buka, hanya unlock dalam smart phone sahaja.


NFC Card Unlocking Mode

Membuka pintu menggunakan NFC card. Movon Lockin smart lock memberikan 2 NFC card khas untuk buka pintu guna NFC card. Hanya letak NFC card dengan kunci kereta dan buka pintu sentuh kunci kereta anda dekat smart lock. Tadaa!! Pintu boleh terbuka hanya sentuhan kad NFC sahaja.


Physical Key Unlocking Mode

Kunci fizikal akan diberikan dan dibekal 1 unit sahaja. Hanya untuk membuka kunci ketika kecemasan sahaja seperti bateri habis atau smart lock rosak gagal berfungsi. Cara membukanya sama sahaja buka kunci pintu tradisional.


Temporary Password Unlocking Mode

Buka pintu menggunakan password, ciri ini khas untuk nak beri akses sementara seperti bukan pemilik atau penduduk rumah tersebut. Seperti nak bagi akses sementara untuk servis cucian masuk dalam rumah ketika anda tiada dirumah. Selain itu ciri ini khas boleh dipasangkan pada homestay contoh guess hanya menetap 2 hari dan password sementara diberikan hanya boleh diakses selama 2 hari sahaja.

Ciri-ciri canggih yang ada pada smart lock Malaysia by Movon Lockin Ini memastikan bahawa pengguna tidak pernah terkunci keluar dari rumah mereka dan boleh mendapatkan akses dengan mudah menggunakan kaedah yang paling mudah untuk mereka.


3. Pantau dan kawal dari jauh

Smart home (rumah pintar) merupakan teknologi terkini keseluruhan sistem rumah, termasuklah pecahannya smart lock(kunci pintar), smart lamp (lampu pintar) dan sebagainya. Apabila menyebut tentang pintar semuanya ia boleh dikawal dari jauh tidak kira dimana anda berada.

Sebagai contoh anda sedang melancong di Kota London? France? Atau sedang menunaikan umrah? Semuanya boleh dikawal dari jarak jauh, tutup lampu, buka langsir, buku kunci pintu semuanya boleh dengan hanya menggunakan peranti pintar dan internet sahaja.

Smart Lock Malaysia oleh Movon Lockin ialah penyelesaian keselamatan termaju yang membolehkan anda memantau dan mengawal akses ke rumah dari jauh. Jika ada kurier datang ke rumah untuk hantar barang penting, anda boleh membuka pintu kepada kurier untuk tinggalkan barang berharga anda dalam rumah. Selain itu jika anda mempunyai binatang peliharaan dalam rumah dan mengambil servis memberi makan serta mencuci najis haiwan peliharaan anda boleh membuka pintu atau memberikan kod akses sementara kepada wakil perkhidmatan untuk menjalankan tugas mereka.

Boleh guna aplikasi smartphone untuk buka smart lock Malaysia

Ciri ini amat berguna untuk orang yang sentiasa dalam perjalanan dan perlu memberikan akses ke rumah mereka kepada ahli keluarga, rakan atau penyedia perkhidmatan.

Dengan Smart Lock Malaysia, pemilik rumah juga boleh memantau siapa yang masuk atau keluar dari rumah mereka, kerana sistem merekodkan semua aktiviti dan menghantar pemberitahuan ke peranti mereka. Tidak perlu risau jika berlaku perkara yang mencurigakan semuanya mempunyai rekod.

Selain itu, kunci boleh disepadukan dengan peranti (smart home) rumah pintar lain, seperti kamera dan penggera, untuk menyediakan lapisan keselamatan tambahan. Lebih-lebih lagi, Smart Lock Malaysia tersedia untuk pembelian secara ansuran, menjadikannya pilihan yang berpatutan untuk pemilik rumah yang ingin menaik taraf keselamatan rumah mereka tanpa perlu mengeluarkan wang.


4. Ciri yang mudah dan menjimatkan masa

Menurut medium.com ditulis oleh Dave Farber alasan pertama membuatkan orang membuat keputusan untuk membeli sesuatu produk adalah fungsinya mampu mengurangkan kerumitan dan menjimatkan masa. Smart lock Malaysia daripada Movon Lockin ialah kunci pintar yang menawarkan pelbagai ciri ringkas dan menjimatkan masa. Dengan keupayaan 7 mode membuka kunci menjadikan pilihan yang banyak dan membolehkan anda menggunakan kaedah paling mudah dan cepat untuk membuka kunci.

Selain itu, dengan ciri-ciri mudah dan menjimatkan masa ini, anda tidak perlu risau lagi jika anda terlupa mengunci pintu rumah atau tertinggal kunci dekat pejabat dan sebagainya kerana anda boleh mengunci pintu dari jarak jauh dan membukanya tanpa kunci.

Secara tidak langsung, perkara ini boleh menjimatkan masa anda tanpa perlu patah balik kerumah untuk mengunci pintu atau pergi semula ke pejabat untuk ambil kunci tertinggal. Cuba kira balik berapa banyak masa rugi jika perkara ini berlaku?


5. Lindungi harta dan keluarga anda

Smart Lock Malaysia oleh Movon Lockin ialah penyelesaian keselamatan yang sangat inovatif yang menawarkan pelbagai manfaat kepada pemilik rumah. Salah satu faedah yang paling penting ialah keupayaan untuk melindungi harta dan keluarga anda.

smarlock elak pencuri mudah masuk rumah

Dengan Smart Lock Malaysia, anda boleh menikmati ketenangan fikiran kerana mengetahui bahawa rumah anda dilindungi sepenuhnya dan dilindungi daripada akses masuk tanpa kebenaran.

Ciri lanjutan Smart Lock Malaysia termasuk pengecaman biometrik, akses jauh dan pemantauan masa nyata, membolehkan anda mengawasi harta benda anda dari mana-mana sahaja, pada bila-bila masa.

Selain itu, jika anda membeli smart lock Malaysia jenama Movon Lockin ini, dan membayar secara ansuran bulanan yang rendah, rumah anda turut dilindungi dengan insuran kerugian sehingga RM10,000 sehingga 5 tahun sepanjang anda membayar ansuran bulanan. Sambil membeli sambil mengambil insuran perlindungan kerugian dalam rumah anda.

Insuran perlindungan ini hanya khas jika rumah dipecah masuk pencuri atau dirompak melalui pintu yang mempunyai smart lock sahaja. Secara tidak langsung smart lock Malaysia daripada Movon Lockin ini memberi jaminan ketahanan produk, jika tidak tahan dan harta masih tidak dapat dilindungi dengan smart lock ini, anda akan dilindungi oleh pihak insuran sehingga RM10k.


6. Pemasangan Percuma

Kebanyakan smart lock, selepas membelinya anda perlu pasang sendiri atau upah tukang untuk pasang. Kos upah biasanya antara RM250-RM500 sekali pasang. Smart Lock Malaysia oleh Movon Lockin dengan pembelian ansuran bayaran serendah RM1 sahaja, pihak Lockin akan datang kerumah anda untuk pemasangan secara percuma.

Smart Lock Malaysia Pemasangan Percuma

Tawaran ini adalah bukti komitmen kami untuk menyediakan perkhidmatan dan nilai yang luar biasa kepada pelanggan kami. Pasukan pakar kami akan mengendalikan proses pemasangan dengan ketepatan dan berhati-hati, memastikan kunci pintar anda disediakan dengan betul dan sedia untuk digunakan.

Tawaran ini hanyalah salah satu daripada banyak cara kami berusaha untuk menjadikan pengalaman Smart Lock Malaysia by Movon Lockin sebagai lancar dan mudah yang mungkin untuk pelanggan kami yang dihargai.


7. Serasi dengan kebanyakan pintu.

Salah satu kelebihan lain Smart Lock Malaysia oleh Movon Lockin ialah keserasiannya dengan kebanyakan pintu. Kunci pintar ini direka untuk memuatkan pelbagai jenis pintu, menjadikannya penyelesaian serba boleh untuk mana-mana rumah atau pejabat.

Sama ada anda mempunyai pintu kayu, logam atau kaca, Smart Lock Malaysia boleh dipasang dengan cepat dan mudah tanpa sebarang pengubahsuaian besar pada pintu sedia ada anda. Keserasian ini bukan sahaja menjadikan proses pemasangan lancar, tetapi juga membolehkan lebih banyak kemudahan dan akses kepada pengguna.

Syarat utama adalah ketebalan pintu mestilah melebihi tebal 4cm tebal untuk membolehkan smart lock ini dapat dipasang dengan sempurna dan memastikan piawaian keselamatan tertinggi selepas dipasang.


3 Jenis Smart Lock Malaysia by Movon Lockin

Jika anda sedang mencari sistem kunci pintar yang boleh dipercayai dan selamat untuk rumah atau pejabat anda, dapatkan Lockin Smart Lock Malaysia by Movon. Dengan pelbagai pilihan untuk dipilih, Smart Lock Malaysia menawarkan teknologi termaju dan ketenangan fikiran apabila melindungi harta benda anda.

Antara model smart lock Malaysia yang kami ada adalah:-

LOCKIN Smart Lock X1

LOCKIN Smart Lock X1

Push-Pull Smart Lock S30Pro

Smart Lock Push Pull S30Pro
Ciri-ciri Push-Pull Smart Lock S30Pro

Tidak puas lagi? Boleh tengok juga video Movon Lockin S30 Pro Dibawah:-




LOCKIN Face Recognition Smart Lock S50F

LOCKIN Face Recognition Smart Lock S50F

3 Jenis model smart lock Malaysia daripada Movon Lockin ini memberikan jenis fungsi dan reka bentuk berbeza. Bermula model paling budget smart lock X1, S30 Pro dan model terbaru dengan pengecaman wajah S50F. Kesemua model ini adalah premium dan berkualiti tinggi.

Ketahanan Bateri Sehingga 2 Tahun

Ketahanan bateri juga penting untuk menilai sesuatu barang berkualiti atau tidak. Jika bateri terpaksa tukar sebulan sekali, smart lock jenis ini bukan menyenangkan malah menyusahkan pengguna.

Dengan smart lock Malaysia daripada Movon Lockin, bateri boleh guna sehingga 18bulan hingga 2 tahun. Bermakna setiap 2 tahun sekali anda hanya perlu tukar bateri tidak perlu tukar setiap bulan.

Selain itu, anda tidak perlu risau jika bateri habis tiba-tiba kerana di smart lock mempunyai paparan indikator bateri yang masih berbaki (15-30 days low battery display), jika bateri perlu ditukar smart lock akan berkelip-kelip kemerahan menunjukkan sudah tiba masa untuk tukar bateri baru.

Jika kehabisan bateri, anda boleh menggunakan powerbank untuk hidupkan smartlock dengan dengan sambungan usb type C.

Bayar Ansuran Semua Mampu Memiliki Smart Lock - Harga

Salah satu ciri menonjol Smart Lock Malaysia daripada Movon Lockin ialah keupayaan untuk membayarnya secara ansuran, menjadikannya pilihan yang berpatutan bagi mereka yang ingin menaik taraf keselamatan mereka tanpa meminjam daripada bank.

Tanpa meminjam daripada bank ini memberikan satu kelebihan kepada pelanggan dan tidak mengganggu kredit pinjaman sedia ada dan tidak menjejaskan nama anda dengan mana-mana bank seluruh Malaysia.

Ansuran yang ditawarkan adalah sewa beli, iaitu anda menyewa smart lock dengan pihak syarikat dengan bayaran bulanan sehingga habis tempoh bayaran smart lock ini menjadi milik anda sepenuhnya.

Kaedah ansuran ini merupakan patuh syariah, kerana konsep menyewa dibenarkan dalam Islam dan tidak melibatkan interest kerana dalam perjanjian sewa beli dengan pihak syarikat dengan harga yang ditetapkan sehingga tamat perjanjian.

Dalam tempoh perjanjian ini juga, anda diberikan waranti sehingga tamat perjanjian, menjadikan satu kelebihan kepada anda dan mengelakkan pelanggan terpaksa membayar bulanan barangan yang rosak.

Harga Smart Lock Malaysia By Movon Lockin

Untuk harga smart lock Malaysia by Movon Lockin adalah berbeza-beza mengikut promosi semasa yang dijalankan. Untuk senang kepada anda buat penilaian, saya mengambil tangkap layar dalam sistem Movon Lockin yang turut dipapakan harga semasa bagi setiap model.

Harga Smart Lock X1 Pro

Harga Cash atau Outright

Harga Cash Smart Lock X1 Pro


Untuk belian secara outright mempunyai pelbagai pakej, dan saya rekomen kepada anda untuk mengambil pakej ini kerana terpaling murah. Cuma untuk insyuran RM10k tidak termasuk pakej ini. Jika nak insuran RM10k boleh beli secara outright harga asal RM2500 sahaja.


Harga Sewa Beli atau Ansuran

Harga Ansuran Smart Lock X1 Pro


Untuk bayaran secara sewa beli atau ansuran, smart lock Malaysia by Movon Lockin mempunyai promosi Boom-tastic deals. Dengan hanya bayaran RM1 sahaja smart lock akan dipasang di rumah anda. Bayaran RM49 akan bermula bulan hadapan dengan potongan auto debit.


Harga Smart Lock S30 PRO

Harga Cash atau Outright

Harga Cash Smart Lock S30 PRO


Promo sempena hari ibubapa, hanya RM2388 sahaja. Mempunyai pelbagai pakej, dan ini pakej termurah jika anda nak beli secara outright dan cash.


Harga Sewa Beli atau Ansuran

Harga Ansuran Smart Lock S30 PRO


Beli secara sewa beli atau ansuran, hanya bayaran permulaan RM1 sahaja dengan promosi Boom-tastic deals, barang akan dihantar dan dipasang dirumah anda secara percuma. Bayaran bulanan akan bermula pada bulan hadapan serendah RM89 sebulan selama 36 bulan.


Harga Smart Lock S50F

Harga Cash atau Outright

Harga Cash Lock S50F

Outright atau cash parent day promosi merupakan pakej paling berbaloi untuk anda beli, kerana paling murah dalam kelasnya.


Harga Sewa Beli atau Ansuran

Harga Ansuran Lock S50F


Sekarang untuk Smart Lock Malaysia Model S50F Belian secara ansuran atau sewa beli mempunyai promosi Boom-Tastic deals. Dengan hanya bayaran RM1 sahaja pihak Movon Lockin akan hantar smart lock S50F terus kerumah anda bersama teknikal pemasangan. Seperti biasa, bayaran bulanan secara auto debit akan bermula pada bulan hadapan dengan bermula RM119 selama 36 bulan.

Untuk maklumat lanjut berkenaan smart lock jenama Movon Lockin anda boleh layari lebih lanjut berkaitan 👉 Smart Lock Malaysia

Kesimpulannya, Smart Lock Malaysia By Movon Lockin merupakan smart lock yang berkualiti tinggi dan tersenarai dalam kelas paling premium dengan pelbagai ciri-ciri canggih teknologi terkini yang ada dalam smart lock kami. Walaupun premium dengan kelebihan bayaran secara bulanan semua golongan rakyat Malaysia yang mempunyai rumah mampu membelinya secara ansuran bulanan tanpa menjejaskan pinjaman bank. 

Ketahanan, kemudahan dan antara muka mesra pengguna kunci menjadikannya pelaburan yang sangat baik untuk anda sebagai pemilik rumah yang ingin meningkatkan keselamatan rumah anda. Jangan lupa belilah yang berkualiti untuk kegunaan rumah, kerana smart lock yang dipasang pada pintu rumah bukan untuk digunakan dalam masa setahun dua, malah berpuluh tahun dan sehingga pencen.

Movon Smart Lock ialah pilihan bijak dan praktikal bagi anda yang ingin meningkatkan keselamatan rumah anda tanpa perlu berbelanja lebih untuk mendapatkan produk berkualiti tinggi dan premium.


Postingan Terkait

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Formulir Kontak

Nama

E-mel *

Mesej *