8 Ciri-Ciri Stroller Yang Bagus Untuk Travelling

Apa ciri-ciri utama stroller wajib ibubapa pilih yang bagus untuk travelling? Dalam artikel blog saya pada kali ini saya akan menceritakan mengenai stroller yang khas untuk travelling.

8 Ciri-Ciri Stroller Yang Bagus Untuk Travelling


Jika tersilap pilih stroller, habis rosak percutian anda. Jadi dalam blog post ini menjadikan sedikit sebanyak panduan untuk anda.

1. Mesti Compact Kecil Dan Mudah Dibawa

Stroller compact dan kecil serta mudah dibawa ini ciri paling wajib untuk anda pilih dibawa travel. Kerana dengan ciri inilah memudahkan segala urusan anda berkaitan anak dan stroller semasa travel.

2. Mudah dilipat

Mudah dilipat juga sangat penting, kerana ketika travel ada tempat yang tidak boleh masuk dengan stroller dalam keadaan stroller terbuka. Bila mudah dilipat nak masuk tempat-tempat sempit pun boleh, tak perlu dilipat dari awal.

3. Kecil & Mudah Dibawa

Bila stroller sudah dilipat mestilah dalam keadaan kecil, kerana keadaan kecil memudahkan anda angkut stoller selepas dilipat tanpa menyusahkan diri anda. Ada sesetengah stroller mudah dilipat 1 saat atau kurang 10 saat, tapi keadaan stroller masih lagi besar dan menyusahkan untuk dibawa.

4. Ringan 

Jangan lah sesekali anda beli stroller travel yang berat, mesti beli yang ringan, kerana yang ringan nanti anda rasa tidak menyesal ketika dibawa travel. Paling best anda akan rasa stroller ini kenderaan yang penting mesti bersama anda sentiasa ketika travel.

5. Boleh Jadi Kerusi Makan

Ciri stroller boleh dijadikan kerusi makan ni juga penting, kerana tidak semua tempat menyediakan kerusi makan kanak-kanak.

Jika adapun, kerusi makan tersebut keadaan tidak bersih dan kotor. Paling tak best tak cukup terpaksa tunggu giliran orang lain siap makan dulu, baru dapat guna.

Jika anda nak pilih stroller yang boleh dijadikan kerusi makan, stroller tersebut mesti jenis berpandangan tinggi atau keduduk tinggi standard ketinggian kebanyakan meja seluruh dunia.

6. Berkualiti Tinggi

Stroller yang berkualiti tinggi penting untuk memastikan ketika digunakan semasa travel sentiasa dalam keadaan OK. Tidak mudah rosak, patah dan sebagainya. Kerana ketika travel pastinya anda akan gunakan stroller lebih lasak. Ketahanan dan kualiti ada pada stroller sangat penting.

Ada sesetengah stroller dipasaran, kerana ingin keadaan stroller seringan munkin, bahan dan kualiti ketahanan stroller tidak ambil berat menyebabkan ramai ketika travel stroller rosak.

Jadi mesti pilih kerangan yang tahan lasak dan berkualiti.

7. Cabin Atau Cargo Flight?

Kapal terbang penerbangan antarabangsa, tiada masalah bawa stroller travel masuk cabin. Untuk penerbangan domestik atau penerbangan tiket promo yang murah kebiasaan ada masalah bawa stroller masuk cabin. Anda kena tanya petugas kapal terbang tersebut terma dan syarat.

Jika tidak boleh bawa masuk cabin macam mana?

Pilihlah stroller yang juga selamat dibawa masuk dekat cargo kapal terbang. Pastikan kerangan digunakan pada stroller kerangka yang tahan lasak dan tidak mudah patah.

8. Lebih Bersih Bertutup Penuh

Pastikan stroller bila dilipat bertutup penuh atau mempunyai sarung penuh untuk ditutup. Fungsi ini memastikan stroller sentiasa bersih ketika tidak digunakan.

Sebagai contoh, jika berlaku hujan sangat lebat. Pastinya anda akan tutup stroller tersebut dan akan gendung anak anda. Apa akan jadi stroller anda jika tidak bertutup penuh?
  1. Pastinya tempat duduk anak akan basah kuyup
  2. Percikan air kotor akan masuk dalam stroller dan kusyen
Bertutup penuh dapat mengelakkan stroller anak anda ditumbuhi kulat dan menyebabkan anak tidak sihat.

Pening Nak Pilih Stroller?

Haa, sekarang anda kena buat pilihan cepat, tentu pening bukan nak buat pilihan stroller yang ada dalam pasaran.

Untuk anda tidak pening nak buat pilihan saya suggest je anda dapat stroller TravelMate daripada Movon ini. Semua 8 ciri-ciri yang saya sebutkan diatas sudah ada dekat TravelMate by Movon.

Movon TravelMate Stroller Terbaik Untuk Travelling


Harga beli stroller ni sangat berbaloi anda hanya perlu sediakan RM70 sebulan sahaja untuk memiliki stroller ini. Sekarang ada promosi RM1 sahaja, bulanan RM6.60 untuk 6 bulan pertama sempena promosi kemerdekaan 66 tahun.

Untuk maklumat lebih lanjut berkenaan dengan stroller ini, anda boleh layari disini:-
👉 Movon TravelMate

Postingan Terkait

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Formulir Kontak

Nama

E-mel *

Mesej *